Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

mars 04, 2010

Veni, vidi, vici

Han kom han såg, han segrade. Ja det får vi nästan påstå om Enzos första veterinärbesök.
Att Enzo har ett  helt fantastiskt temperament, ja det har vi ju redan konstaterat, men nu fick vi det än mer bekräftat. Första gången ute bland folk, hundar o katter, och första gången i koppel dessutom. Men cool som han är så satt han bara snällt i bilen på vägen dit och tittade sig nyfiket omkring, knallade in på djurkliniken som om han ägde stället med viftande svans.  Naturligtvis går det inte att komma in med en njuffevalp på 3 månader utan att någon reagerar med antingen ett behov av att klappa eller så ler dom och kan inte sluta le och det här var inget undantag från regeln.  Enzo skötte sig som en kunglighet också, inget hoppande och klättrande utan bara vänligt nosande och inte överdrivet intresserad av alla beundrare. Han knallade snällt i kopplet upp och ner i korridorerna. Visserligen hade han Hexan som sällskap men jag är ändå djupt imponerad. 

Stor förvåning blev det också över att det fanns andra sorters hundar ute i världen, en blandras som såg ut som en rottisblandning, en schäfervalp och inte minst den svarta mopsen. Där blev det tvärnit och han är bara för söt när han lägger huvudet på sned och kikar under lugg, men några sekunders tvekan bara så konstaterade han att mopsen var ganska trevlig. Det blev väldigt mycket socialträning på en dag och lillprinsen slocknade helt utslagen vid hemkomsten. 

Ibland, eller ganska ofta när man har för mkt om sig och kring sig, så faller vissa saker bort helt enkelt. Andra gånger som denna har man tur och kommer på saker i elfte timmen. När nu Enzo skulle ha sin vaccination kom jag på att jag skulle kolla de andra hundarna och då upptäckte jag att Hexans rabiesvaccin skulle gå ut om 2 dagar, nu blev det bråttom, hann inte få tid hos veterinär Kerstin, eller snarare vågade inte chansa och vänta på telefontiden. Så istället fick det bli djurkliniken med drop-in vaccination.  Kan väl inte bli så dyrt tänkte jag i min enfald, vi har ju ändå 25% uppfödarrabatt.  Men ack vad vi bedrog oss - 959:- med rabatt.  Nu blir det att sätta larm på datorn för övriga vaccinationer så vi slipper sådana överraskningar i fortsättningen. Jag inser att jag är rätt bortskämd med prisnivåerna hos min veterinär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar