ett tänkvärt utdrag ur den senast lästa boken "Livstid" av Dean Koontz. Man hittar en hel del guldkorn på bokrean. =)
"Värdera inte livet efter hur långt det är, utan efter vad du förväntar dig av det och hur väl dessa förväntningar infrias. Ju mer man förväntar sig av livet, desto fler av ens förväntningar kommer att infrias. När man skrattar gör man inte slut på sitt skrattlager, man fyller istället på det. Ju mer man älskar, desto mer kommer man att bli älskad. Ju mer man ger, desto mer kommer man att få."
Tänk om vi alla levde efter dessa värderingar, hur bra skulle inte världen fungera då. Dessvärre är det fler människor som pratar mer än de levererar och då får vi den värld vi har. Men vi kan åtminstone försöka förändra den värld vi har närmast oss och på det viset göra en liten förändring omkring oss.
Sådär nu känns det som om jag filosoferat färdigt för idag. Dags att återgå till hundlivet och pälsvården på schemat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar