Det drar ihop sig till Newfoundlandshundens dagar 2009. Den 28 - 29 och 30 augusti.
Våra duktiga specialdomare till utställningarna är;
Lördag: Susanne Laursen, Merufe's kennel, Danmark.
Söndag: Marie-Pierre Delaunay, kennel I'lliade et l'odysse, Frankrike.
Ett tillfälle för alla som älskar newfoundlandshundar där ni får möjlighet att uppleva rasen både på de två utställningarna samt i lydnads- och vattenprov.
Skulle du gärna vilja prova på att ställa ut din hund och/eller se hur vattenproven går till så anmäl din hund snarast. Absolut sista anmälningsdag är måndag den 17:e augusti. Anmäler gör du på SNK's hemsida, onlineanmälan och mer information om Newfoundlandshundens dagar hittar du via länken från första sidan.
Är du inte medlem så finns ytterligare ett erbjudande. Du kan betala medlemsavgiften på plats och får dessutom medlemsskap för hela 2010 på köpet.
Det finns flera fina erbjudanden att ta del av, dessutom kan barnen tävla i "Barn med hund" som brukar vara väldigt populärt. Har du två hundar kan du dessutom anmäla dem till tävling i parklass direkt på platsen. Vi har också en gemensam middag på lördag kväll där alla är varmt välkomna. Vid intresse kan även en enklare utställningsträning anordnas på lördag eftermiddag.
Massor av arbete ligger framför oss som arbetar med planeringen inför den helgen, dessvärre verkar vi alltid vara alldeles för få engagerade så känner du att du gärna vill vara med och dessutom hjälpa till på plats så hör gärna av dig till mig. Vi blir väldigt tacksamma för all eventuell hjälp. Maila mig på adressen: krambjornens@hotmail.com om du har några funderingar eller vill vara med oss.
Vänta inte utan anmäl din hund redan idag. Ta med hela familjen och upplev en trevlig helg i gemenskapens tecken :o))
JIPPI!!!!! Tycon ble Such på denne utstillingen,men husk til neste arrangering :SKILTER OG MAT OG DRIKKE....sånn som vi har i Norge,for tenk på alle som kommer langveisifra,at vi er sultne og tørste..
SvaraRaderaDricka och annat ätbart gick många upp till kiosken för att handla. Själv brukar jag alltid ha med mig mat och dricka på utställningarna. Visst vore det jättebra om någon kunde sälja mat och dricka vid ringen, men det kräver också minst 1 person som skall avdelas till detta, vilket vi inte har i Sverige. Dessutom skall man ha rättighet att " konkurrera" med campingen, inte tillåtet alla gånger.
SvaraRaderaHar du synpunkter på SNK's arrangemang så vore det kanske bättre om du vände dig till klubben direkt med dina synpunkter än att du skriver det i min privata blogg.
Den här bloggen har absolut ingenting med rasklubben att göra. Kontaktinfo till klubben hittar du på. http://www.snk.info