Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

augusti 13, 2009

Flicka

har varit på seniorkontroll idag och fick väldigt mycket beröm. Veterinär Kerstin höjde aningen på ögonbrynen när madam seglade in på kliniken iklädd både tjockt heltäckande regntäcke samt leggings på benen som skydd för regnet. Eller snarare som skydd mot sörjan som bildas på grund av regnet. Och dessutom i pudelfrisyr under täcket =o) Mycket bekvämt med regnkläder och leggings om man har en pälshund. Rekommenderar det varmt till familjehundar såväl som utställningshundar.

Efter undersökningen fick vi bekräftat att Flicka fortfarande är kärnfrisk, elastisk i kroppen med vita kraftiga tänder utan tandsten, rena torra öron osv. Känns i alla fall bra att veta att vi förmodligen får ha kvar vår "gamling" i flera år till.

2 kommentarer:

  1. haha jag har ALLTID önskat mig regntäcke och nåt på benen till våra men inte riktigt lyckats med det än! har du inget foto på henne i utstyrseln?! hihi

    SvaraRadera
  2. Aha nu tror jag att jag förstår =) .
    Regnkläder varför ska man ha det här skiner solen =) Inte en droppe regn

    SvaraRadera