Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

juni 30, 2009

Utställning i Borås

Efter en fruktansvärt het dag i Borås i söndags kunde vi åka hem med resultatet BIR och dessutom BIG-2.
Jättekul. Fyra utställningar i år för Hexan och hittills BIS-3 på Morokulien, 3xBIR, 2xBIG-2, 1 BIG-1 och en BIS-5. Så vi får väl ställa på ett par utställningar till under sommaren.
Hexan och Sinner hade däremot säkerligen hellre befunnit sig i en vattenpöl långt därifrån. När det är så varmt är det inte roligt. Och vansinnigt arg blir man när man hör ropen i högtalaren om hundar instängda i bilar. Hur kan man? Det är säkerligen närmare 85+ i en bil även om rutorna är nervevade. Nej, slå ut rutorna på bilarna omgående, tillkalla polis och gör en anmälan om djurplågeri. Slutligen ge tävlingsförbud för personen/kenneln i minst 2 år. Det tror jag är enda sättet att få stopp på detta. Det otroliga är ju just att det är hundmänniskor som medvetet plågar sina hundar. Men förvånad blir man ju inte, gång på gång får man klart för sig att många i den här "businessen" inte tänker på eller bryr sig om hundarna i första hand. Så fort det inte går att tjäna pengar på hundarna så verkar en del inte bry sig om dem alls............
Skrämmande är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar