Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

februari 03, 2009

Dagarna går...

eller snarare rusar iväg, idag har det varit väldigt mycket aktiviteter här hemma.  Först har Sinner haft dambesök igen. Och där kunde matte förstås inte låta bli att kladda på valparna, men vem kan låta bli det i charmigaste åldern? ;o) 

Efter det fick valparna (och vi förstås =o)) besök av "farmödrarna" Pernilla och Ami som gullade ännu mer med dem. Valparna gjorde allt dom kunde för att charma farmödrarna, i synnerhet Tony och McGee och jag är ganska säker på att de lyckades med den uppgiften ;o) Dom var verkligen i sitt esse i eftermiddags.
Tony är väldigt imponerande med sina närapå 14 kilo vid 9 veckor, dom andra är förstås inte långt efter så det är rejäla klumpar, men med 2 bautaföräldrar kan det ju inte bli annat. 
Vi försökte ta en del kort också, men vi får se hur dom blev, alla var inte lika samarbetsvilliga när de skulle stå uppställda på bordet. Ja självklart på köksbordet ;o)

Men vid det besöket började pluttefisarna bli riktigt trötta och dom sover fortfarande förutom ett kort avbrott när dom vaknade och hälsade på Robban som kom och hjälpte till att få igång Röda Faran. Vi får se om det funkar fortfarande imorgon eller om vi måste in och köpa ett nytt batteri på Biltema så Robban får byta det också.

När Robban kom var till och med de vuxna skapligt lugna och de sover också helt utslagna så det är nog lika tröttande även för dem med nya besökare hela dagen.
Men trevligt är det ju förstås och till och med Arne-barnet var med och svansade runt hela tiden, annars brukar han vara lite avvaktande med nya människor, särskilt med långa och lite storvuxna människor och i synnerhet manliga, fast det har vi inte sett någonting av med alla besökare sista veckan, så han kanske börjar mogna och växa ur spökåldern lite. =o))

Nu skall jag bara pusta lite innan jag måste se om valparna känner för lite kvällsmat.  Får de sova hela kvällen så gissar jag att det inte blir så mkt nattsömn för mig och den behövs verkligen nu.

På tal om storlek så har vi fått rapport från Yuki i japan och där går allt bara bra, hon har lärt sig japanska och är glad o lycklig som alltid. Vi blev lite fulla i skratt över meningen "she's growing and growing, how much size did her parents have." Ja det finns storlek, men även typ och vinklar och kropp och benstomme.  En liten kille skall flytta dit så småningom också, ännu en Krambjörn i den helt fantastiska japanska trädgården :o) Det är så otroligt tjusigt, se bilden nedan som ger lite intryck.  Man ser lite, lite Yuki i bakgrunden och väldigt mkt trädgård.  Men fint är det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar