Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

oktober 05, 2008

Internationell champion

Hemma igen efter mer än två dygn utan sömn, men hon fixade det vår stjärna, trots att hon släppte precis all päls dagarna innan utställningen.  
Började dagen med att vinna championklassen, blev sedan bästa tik med det efterlängtade CACIB'et och därmed internationell champion (efter bekräftelse från FCI förstås). Rasringen avslutade hon med att vinna BIR'et i kampen mot den underbara hanen Merufe's Great Performer och finalringen avslutade hon på eftermiddagen med att bli BIG-4 för den italienske gruppdomaren Antonio Di Lorenzo.
Domare på rasen var välkända Sølvi Schelderup, Schimos kennel. Massor av tack till domarna som uppskattade vår "kjempediva" så mkt.

Idag var hon på topp i humöret och med en motor hon inte visat på länge.  Hon seglade runt i ringen med högburet huvud och visade sina fantastiska rörelser till perfektion.
Vi spekulerade om hon kanske kände sig mkt lättare utan all päls ;o))) så att det var orsaken till förändringen, eller så var det den ofrivilliga frånvaron av utställningar under längre tid i sommar. Hexan älskar ju normalt utställningar, i synnerhet applåderna, så att inte åka på utställning är ju nästan ett straff för henne, kanske hon därför var extra glad när hon fick ut på turne igen.  Vem vet, men en glädjens dag var det för oss.  Tack till alla norrmän som svenskar för ert sällskap, gratulationer och lyckönskningar. 

Hennes fulla titel och namn är numera SUCH, NUCH, SV-07, FINUCH, NORDUCH, INTUCH Krambjörnen's Magica De Hex, men det går fortsatt bra med bara "Hexan" för dem som känner henne :o))

Utförligare rapport om hundar och människor och utställningen i Kongsvinger kommer imorgon när jag är utvilad :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar