Och så fort hon är hemma igen skall hon packas full med grejor som skall till återbruket. Jag fattar aldrig hur det kan samlas sådana massor av kartonger, plåtburkar, plastflaskor och annat skräp på så kort tid. =o)
Och naturligtvis för att krångla till all planering ytterligare så har Hexan börjat löpa också. I och för sig knappt synbart så förmodligen hade jag i normala fall inte sett något löp förrän i början av nästa vecka. Knepigt att räkna, men när jag räknade från det synliga blodet sist så stod hon som värst runt 15-17 dygnet. Och isåfall hinner jag till Danmark efter Sundsvall. Men å andra sidan törs jag inte räkna med det, så nu har jag i desperation planerat för att inte missa Sundsvall att jag kan åka till Danmark och para på onsdag, hem och till Sundsvall på torsdag och så direkt ner till Danmark igen efter Sundsvall.
Och så har vi ju Kongsvinger också söndagen innan Sundsvall, men den klarar jag åtminstone utan krock med planeringar.
Så räknade jag ut att om hexan paras nu, då skall hon valpa lagom till Stora Stockholm. Jag som hade tänkt ställa Sinner, Myran och Cally för Birgitte. Men om Olympia har två veckor gamla valpar och Hexan skall valpa, ja då blir det för det första tungt att göra i ordning tre hundar efter allt nattvak och passande av valpar. Och för det andra vete sjutton om man vågar dra iväg till Stockholm med alla smittor och två valptikar hemma :o/ Kanske jag får anmäla dem till Hamar istället eftersom Birgitte dömer där också, å andra sidan är det inte särskilt kul att dra hem kennelhosta eller annat rusk om Olympia skall valpa två veckor senare.
Ja återigen kan man konstatera att inget blir som planerat, åtminstone inte i det här huset.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar