Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

september 28, 2008

Tante på tur

Olympia och jag gjorde en "Tante på tur" - resa i lördags eftermiddag, Olympia fick besöka en stilig ung pojke. Och imorgon skall vi dit igen, det blir ett evigt resande de närmsta veckorna.
Hur som helst så blev det väldigt hastigt bestämt i fredags, vi mer eller mindre slängde oss i bilen och åkte iväg.  Skulle stanna vid minuten och ta ut pengar, tanka tänkte jag göra under vägen. Men nix ser du, det är aldrig något som funkar för mig. Den dumma automaten svarade bara "Tekniskt fel, var god försök igen lite senare". Det gjorde jag, om och om igen, på flera ställen, men samma svar.  Ja, ja skit samma tänkte jag, jag får bara tanka och se till att komma vidare så vi kommer fram någon gång. Men vad händer då, ingen bensin på Jet,  "går inte att tanka med bankkort för tillfället", tydligen fortfarande tekniskt fel.  In på nästa mack, jodå samma sak där.  Jaha naturligtvis tänkte jag, här får jag sitta i Sala utan bensin tills jag blir gråhårig, när jag svängde in på mack nummer tre i ordningen.  Men lyckligtvis, där funkade det, antingen var det tekniska felet slut eller också hade inte den bensinpumpen kontakt med min bank eller så var det precis det den hade på något mysko sätt.

Så fram kom vi till slut, och efter säkert en miljard myggbett var vi på väg hem igen i mörkret. Fullkomligt uppäten, öronen, halsen, benen överallt var jag svullen och röd, speciellt örsnibbarna hettade som blåslampor.  Höll på att klia ihjäl mig på hemresan. 
Väl hemma såg jag ut som om jag drabbats av böldpest, mina myggbett blir ju som femkronor minst.  Så på måndag får man beväpna sig med myggspray i lager på lager om man skall stå ut.

Idag har varit en ont i nacken-dag vet inte om det är någon skum infektion på gång, för lymfkörtlarna på ena sidan av halsen är svullna och ömma. Kanske en svårartad reaktion på myggbetten igår.... Nej jag vet, det är helt ologiskt, men ändå, varför kommer det dagen efter den våldsamma attacken?
Så ikväll har jag för en gångs skull slappat och tittat på film, "Journey to the center of the earth" med Brendan Frasier från mumien. Snyggve som också är otroligt rolig. Några obetalbara kommentarer kommer man att minnas länge efter filmen :-D Gillade du Mumien, Sagan om Ringen-trilogin och National Treasure och har sinne för fantasi, då är det här en film för dig också. Det är fart och handling och spänning och humor nästan hela tiden.

Nu är det bara dags att snabbrasta hundarna innan man får nanna kudden så man orkar med allt resande imorgon. Ingen "Tante på tur" resa då hoppas jag ;o)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar