Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

december 03, 2011

Tankar i decembermörkret

Över en månad utan att blogga det minsta, började lite grann för några veckor sedan när jag skulle skriva om vår lilla "Angel" som väl de flesta fått med sig vid det här laget diagnostiserades med en lindrig form av subaorta stenos (sas).
Det är så mycket att skriva om det bara att jag inte hunnit, de senaste månaderna har varit överfulla med jobb, hundar och sjukdom.
Jag försöker hela tiden att dra ner på arbetsbördan, men nya saker rinner på och jag känner att jag helt enkelt måste sätta ner foten och sluta leva så här. Måste försöka hitta en balans och ta några lediga dagar då och då, där jag får tid att göra sådant som jag vill göra.
Får försöka lägga in det som ett nyårslöfte, att nästa år skall jag ta det mycket lugnare.

Kanske jag inte har något val heller, mitt ena knä krånglar mer än någonsin, är rädd att det blir en operation så småningom och det har jag inte heller tid med. Kryckor och stillasittande? Nej det funkar inte just nu. Inte nån gång egentligen. Så just nu håller jag tummarna för att rejäla stödbandage och antiinflammatoriska preparat skall hjälpa för den här gången.

Extra mycket jobb nu blir det också, dels verkar alla hundar fälla pälsen för fullt, så det är många timmars grooming varje vecka, skall hinna bada och fräscha upp allihop innan jul är det tänkt. Och naturligtvis som grädde på moset har Pinglan börjat löpa och resten av gänget verkar vara på gång, förmodligen får vi en höjdpunkt runt jul/nyår med en ylande hane, sömnlösa nätter och ett evigt passande och delande på hundarna =/ skönt i alla fall att tikarna verkar ha kommit i fas och löper någorlunda samtidigt.
Frågan är bara skall jag para nu och vilka skall jag isåfall para och med vem. Vågar jag para flera utifall att någon inte tar sig, men tänk om alla tar sig, vad gör jag då?

Ja mycket att grunna på och jobba med inför jul och nyårshelgen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar