Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

september 24, 2009

Länge sedan

Nu var det länge sedan jag kunnat uppdatera både blogg och hemsida. Datorn är fortfarande på lagning och nu vågar jag knappt höra om de lyckades rädda allt eller åtminstone något av allt det viktigaste från hårddisken. Man blir fullkomligt paralyserad utan dator och jag prisar min fantastiska iPhone, den lilla minidatorn som kan så mkt förutom att vara en mobiltelefon. Kom just på att jag kunde prova att logga in på bloggen från den. Ligger här sömnlös i soffan och känner mig stressad över morgondagen eller snarare IDAG, då Sandra fyller 21. Herregud, det känns som igår när hon fortfarande gick i småskolan. Jag börjar helt plötsligt inse att åren går bara alltför snabbt, hur skall man hinna med allt innan man dör? Det är ju så mkt man måste hinna göra...

Just nu är det vårens alla spännande parningar man grubblar över. Alla tikarna som skall paras ska löpa i januari och då har vi både My Dog och lattas special som vi helst skall hinna med innan vi måste åka söderöver.
Vi hade hoppats på en sista valpkull efter Flicka nu i oktober, men det spolierades av en livmoderinflammation när hon gått halva tiden, så nu är Flicka officiellt pensionerad. Det här var ju absolut sista chansen.
Det är dessvärre mkt som inte går som planerat och man får bara borsta av handflatorna, resa sig och gå vidare istället. Nu blir det Flickas barn som går vidare istället. Jag tror att våra planerade kombinationer blir fantastiskt bra och ser fram emot 2010 med spänning.

I övrigt suger vi fortfarande på lite karameller, t ex Joeys BIS på nf-dagarna och även bästa uppfödargrupp. Hexans BIS-3 på Morokulien samt BIG och BIS-placeringar på skk utställningarna under året. Övriga hundars framgångar och de cert de lyckats ta under året. Yngst tror jag Montoya-sonen Yema's Aquarius varit som tog cert och var 2: à bästa hane endast ett år gammal, Grattis Ann till det. Vi är stolta och glada för allas framgångar och TACK säger jag till våra duktiga valpköpare, vänner och kollegor som hjälpt och stöttat oss under året. Och ännu ett + är de fina röntgenresultaten på Montoyas avkommor. Grattis Lena & Linda till det.

Nej nu börjar John blund strö ut sitt sömngrus och jag skall fortsätta mina datorgrubblerier innan jag slocknar. Lite oroande är det att vi är så beroende av våra datorer och internet. Vad händer om allt försvinner en dag, finns det någon möjlighet att vi gör maskinerna så intelligenta att de tar över världen? Vad händer när vi tömt ut jordens resurser? Får vi återgå till jordbrukande i små samhällen igen? Kommer vi ens att överleva miljöförstöringar, utfiskning i haven mm? Kommer jag att överleva ens en vecka till utan min kära Mac?

Zzzzzzz.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar