Pingsthelgen avslutade hon med att bli BIS-3 av nästan 140 anmälda hundar från hela Norden (inkl. valpar) på Morokulien. Det känns lite extra bra när BIS-domaren är ingen mindre än Einar Paulsen, Cannonbears newfoundlands. Så vi åkte hem nöjda och glada den här helgen också. Grattis Outi med Wave Seekers Blue Moon som blev BIR och BIS-1, superresultat och välförtjänt.
Sedan fortsatte det för oss helgen efter med både Norrköping och Vänersborg. I Norrköping var Hexan bästa tik och BIR. Montoya bästa hane och BIM och slutligen Sinner 3:e bästa hane. Lördagseftermiddagen packade vi bilen och gjorde oss klara för avfärd direkt efter finalen. Den avslutade Hexan i stor stil med att bli 2:a i gruppfinalen.
Därifrån åkte vi sedan ytterligare 32 mil till Vänersborg där Hexan än en gång blev bästa tik och BIR, Sinner slutade som 5:e bästa hane då den domaren tyckte att han hade alltför mkt av både huvud och läppar. (Montoya var förstås bara anmäld till Norrköping).
På söndagseftermiddagen seglade Hexan in i ringen och slutade som gruppvinnare den här gången. Och höjdpunkten blev sedan en 5:e plats i BIS-finalen. En helt fantastisk helg. Ca 800 km resväg, slit och släp med packning, tält, hundar, vattendunkar etc. och jag kan inte riktigt säga vad det är som är så roligt =o) Utställningsvärlden är en speciell värld med mkt politik och annat som man har svårt att begripa. Men det är nog möjligheten att träffa alla rasfränder och umgås och prata en hel helg som drar mest.
Så stort tack till alla er som gjorde den här helgen ännu bättre. Maggan, Anetthe, Kerstin & Stenis, Sanna, Jenny m flera. För att ni gör utställningarna till så mkt mer än bara en utställning.
Och förstås avslutningsvis ett stort tack till domarna som uppskattade våra hundar i helgen.
Lördag: rasdomare Ronnie Tolson, Irland. Gruppdomare: Åke Cronander.
Söndag: rasdomare Wayne Burton, Australien. Grupp: Nina Karlsdotter. BIS: Kenneth Edh
Ett extra grattis till min favorit "Paolo" som tog hem BIS'et ännu en gång. Visst är det något speciellt med en riktigt bra akita som gör att man får ståpäls på armarna? ;o)
Grattis ! Grattis ! Grattis !
SvaraRaderaJätte Grattis Camilla det gjorde ni bra :D
SvaraRaderaGrattis än en gång och tack själv för en trevlig söndag !
SvaraRaderaKerstin
Jättetack allihop =o))
SvaraRaderaKerstin: ser fram emot Borås och massor av lycka till i Hässleholm tills dess. =o)