Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

mars 25, 2009

Cruise

Cruise är verkligen en helt underbar hund, så otroligt fantastiskt snäll och oerhört väluppfostrad. Gick rätt in bland hundarna utan problem, dessvärre får han inte träffa alla eftersom alla utom Flicka löper.
Jag vet inte om han är van vid katter men han bryr sig inte alls om vår katt, mer än att han luktar lite på honom. Om katten ligger i sängen så blänger han lite under lugg och lägger sig nedanför sängen och först när katten hoppar ner hoppar han upp och lägger sig där.
Han dricker ur vattenskålan utan att droppa mer än någon droppe vatten på golvet, han dreglar inte, han är charmig, vänlig och social utan att vara påträngande, jag hittar nästan inte tillräckligt med superlativer för att beskriva honom. 

Här hemma har anpassat sig omgående, han beter sig som om han alltid bott här. Han är bara glad och snäll.  Han och Sandra fick en ögonblicklig kontakt och han följer henne som en skugga, är glad att gå på tur och delar allt med henne. Han gick också rätt upp i Sandras säng utan att tveka, som om han gjort det otaliga gånger förr. Där rullade han först ihop sig och tittade på oss, sedan suckade han belåtet, sträckte ut sig och lade huvudet på kudden och somnade. En pärla till hund helt enkelt - ja alltså inte för att han ligger i sängen förstås utan för att han är så oerhört mycket newfoundland.

Sandras säng är fortsatt hans favoritplats och vi kan inte låta bli att ta några bilder då och då.
Den här hunden har vunnit våra hjärtan totalt och det kommer att bli ohyggligt jobbigt att skiljas från honom senare. Många tårar. Men förhoppningsvis får vi flera små "grisebassar" som resultat av hans besök här hos oss.

Skönt med en stor säng att sova i (200x120 är ett minimum)

Vem ropade?  Jag sov ju.....

5 kommentarer:

  1. åh låter ju som en riktig prins!!!

    SvaraRadera
  2. han är ju underbar, men är han inte där för att göra vappisar inte sova sängen hahahahha !!!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken goding.
    En njuffe som inte dreglar och kan dricka fint ..... Vill HA

    SvaraRadera
  4. Ja han är bara sagolik, en underbar njuffe helt enkelt :o)

    SvaraRadera