Yuki är nu på väg till sitt nya hem i Japan. Tack gode gud att vi fick ordna så att vi kunde lämna Yuki hos Debbie igår eftermiddag. Annars hade det mycket riktigt krockat med valpningen, jag hade inte kunnat ge mig iväg till Arlanda kl 4 i morse.
Jag måste rikta ett enormt varmt tack till Debbie och Anders på Manlötens hundkarantän i Stockholm som flera gånger haft våra resande valpar inne i sitt eget hem över natten, när de skall resa tidigt på morgonen.
Debbie ringde nu på morgonen och berättade att allt gått fantastiskt bra. Yuki var frimodig och glad och studsade runt, veterinären på Arlanda tyckte att hon var en kollossalt trevlig valp med supertemperament och det blir jag både glad och stolt över att höra. När alla undersökningar var klara och det var dags att sätta henne i flygburen så hade hon bara gått in och lagt sig utan problem, tyst och snäll. Hon är ju så himla snäll den hunden. Livlig och alert och med på noterna när det händer något och samtidigt så sansad och lugn när hon kommer in eller som nu i buren.
Jag har också fått ett speciellt nummer så jag kan följa henne på nätet hela resan, ungefär som med paket på posten, just nu befinner hon sig i luften och landar snart i Helsingfors. Lite framsteg i tekniken sedan senaste valpen åkte iväg. Det känns rätt skönt ändå nu när man vet att allt gått bra här, igår när jag lämnade henne var det med gråten som en stor klump i halsen och tårarna vällande över i ögonen. Men å andra sidan så är Debbie helt underbar med hundarna och älskar dem som sina egna, så där tvekar man inte ens att överlämna ansvaret. Dom bor också underbart på landet med stor inhägnad tomt mitt i skogen, där Yuki fick springa fritt och undersöka allt.
Skall ni exportera valpar så rekommenderar jag varmt Manlötens karantän i Stockholm, dom är kunniga i allt rörande exportregler för olika länder, pappershantering och inte minst hundarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar