Jag blir så trött när de regler och bestämmelser som finns bara skall gälla vissa människor medans andra skall kunna segla runt på ett bananskal och bryta mot den ena regeln efter den andra utan att skämmas och utan att behöva stå för något.
Vi vill väl alla ha klara regler fastställda för vad som gäller i olika sammanhang och dom reglerna skall ju självklart följas av alla.
Det borde vara så enkelt men är så komplicerat.
Och så har vi skitpratarna också, ibland är det samma sak som dem som åker runt på bananskalen. Ibland går skitpratet långt över gränsen och är närmast att likna vid förtal och ibland är det struntsaker som man bara rycker på axlarna åt.
I dagarna har jag brottats med ett sådant problem efter att ett rykte från Europa nådde mig. Tror dom här idioterna att skitpratet inte kommer fram? Tror dom i sin enkelhet att det inte kommer fram att det är lögner? När det bara är att se efter i de officiella kanaler som finns.
Är dom så korkade att dom inte fattar att det slår tillbaka på dem själva i slutänden? Det är så obegripligt, så dumt och så, så , så ja man finner inte ord. En klok person sade till mig att vi blir så försvarslösa därför att vi inte är så elaka att vi helt enkelt är helt oförberedda på vad dessa människor tar sig för. Och eftersom man inte spelar i samma liga så får man helt enkelt överlåta den delen till proffsen.
Ett gott råd av en erfaren människa som jag tänker följa. Jag låter dessa skitpratare, som i själva verket nog är rätt få, fortsätta göra det dom är absolut bäst på. Jag varken kan eller vill gå ner på den nivån.
Jag är kanske fortsatt alltför naiv och godtrogen men jag tror helhjärtat på att sanningen alltid kommer fram, förr eller senare får dessa äta upp sin egen smuts, utan min hjälp.
Imorgon när jag grunnat lite till kanske jag rent av raderar det här inlägget, men just nu känns det bra att på något sätt skriva av sig missnöjet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar