Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

november 29, 2008

Har ni hört?

Att Tom Cruise och Katie Holmes skall adoptera..............inte mindre än: Familjen Beckham, Victoria och David och Tom och Katie skall ha en mottagning i Katies lägenhet i New York där dom tänker hålla en ceremoni och läsa upp kärleksförklaringar till varandra och bli som syskon...........................
Hörde det på radion igår när jag var på väg hem från Stockholm och satt och tänkte lite på det och liknande fenomen.

Jamen är det inte - brrrr - lite ruggigt, ja nästan sjukt, man ser ju det här behovet lite här och där faktiskt. Vad är det som fattas dom här människorna, jag menar visst kan man tycka om vissa människor mycket mer än andra, och visst kan man känna att man står väldigt nära en annan människa nästan som en familjemedlem, men i ärlighetens namn. Varför inte bara konstatera att man är väldigt goda vänner och låta det vara bra med det?
Eller är det för att få mer uppmärksamhet i media och försöka bli mer intressant, att göra sig ett namn genom att basunera ut sin vänskap. Och isåfall blir det ju riktigt otäckt och beräknande. Och vad är då vänskapen värd egentligen????

Hur mkt ceremonier eller vad man nu väljer för media för att visa världen att man är "som syskon" så är man det ju trots allt inte. Det blir lite löjeväckande istället. Alltså om man är så goda vänner, ja då behöver man inga ceremonier eller högljudda förklaringar utan man VET ändå och det är ju det som känns så bra. Man vet att den här relationen är så djup och riktig att det inte spelar någon roll hur mkt andra än försöker att förstöra den så kommer den ändå att finnas kvar och växa. Det är nog den tryggheten som gör att man mår bra. Och jag undrar om det är den tryggheten sådana här människor saknar.
Jag tänker inte försöka sätta någon psykologisk diagnos på det, men för mig känns det helt vansinnigt och man vet faktiskt aldrig vad eller om människor har baktankar med det dom gör. I många fall är det nog tyvärr på det viset.

Nej, mina vänner, jag kanske inte skyltar med er på hemsidan eller håller ceremonier för pressen, men ni betyder oerhört mkt för mig ändå. Men det vet ni väl? ;o))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar