Tre löptikar, på väg upp i höglöp inom en vecka och två hanar är tillräckligt för att skapa kaos. I tillägg skall bilarna besiktas, Johan operera ögat, Hexan paras och passas med blodprover (tack och lov var hon bara på 4 mol idag), alla hundarna utom Sinner fäller päls i drivor.
Containern skall hämtas imorgon, så vi måste bli klara med att fylla den idag.
I tillägg vill en hundägare inte ha sin hund kvar så vi måste också ordna med hans välbefinnande på något sätt mitt i kaoset.
Ibland är det inte utan att man önskar sig ett hundstall istället för att ha hundarna som familjemedlemmar.
En omplaceringshane på dryga 2 år finns alltså om någon är intresserad av att vara fodervärd. Du som eventuellt är intresserad är också utställningsintresserad eller kan tänka dig att låta oss ta med honom på utställningar. Hör av dig till oss om du tror att du är rätt person för hunden eller om du vill veta mer om honom.
Våra planerade promenader har varit tvungna att skjutas upp till slutet av mars eller början av april. Men då blir det fortsättningsvis många träffar och aktiviteter både långpromenader, pälsvård, ringträning och annat står på schemat. Alla som vill följa med är välkomna. Hör av er till oss för besked om dagar och tider.
Förhoppningsvis är detta kaos över om en månad så att man kan börja koncentrera sig på att leva ett normalt liv igen.
Avslutningsvis en jättekram till dig Lena, du är helt enkelt en pärla, jag är så evinnerligt tacksam så jag nästan får tårar i ögonen. Jag vet inte hur jag skall beskriva dig bäst, det finns inte riktigt ord som räcker till. Och du vet, bara säg till om du behöver något, så kommer jag ;o))
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar