Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

januari 24, 2009

Stegräknare

Ja en stegräknare passade jag på att köpa när jag var in på apoteket idag =o) Tänkte att jag för skojs skull skulle se hur mycket man går på en dag.  Jag kopplade på den ca 16.00 i eftermiddags, väl hemma packade jag ur bilen, bar in alla kassar och så ut och knatade en snabb vända med flickorna innan jag började med hela proceduren med matande av hundar och skurande göra rent hos valparna mm. Klar vid 20.00 och lyckades sova ett par timmar. Sedan har det varit i full gång igen tills nu och när jag tittade på stegräknaren nu blev jag paff!!!  4889 steg bara ikväll, då blir det många steg på en hel dag.  

Så Lena nu får du en liten utmaning av mig och alla ni andra som vill vara med också förstås. 
Ingen lämnas utanför.  Köp en stegräknare på apoteket för 98:- bara så kan vi ha en liten landskamp ;o)))
10 000 steg förbränner ca 4-500 kalorier enligt tabellen på stegräknaren.

Nej nu när valparna snarkar djupt skall jag försöka sova själv också.  Finns det något skönare att somna till än ljudet av flera snusande och snarkande nufflor =o))

2 kommentarer:

  1. Ja du Camilla, jag inhandlade faktiskt en stegräknare en gång, men den funkade inte kunde stå 0 steg efter en liknade dag som din, men den kostade förståss inte bara 98 kr från apoteket, den var dyr som tusan från någon hipp sportaffär så det var väl det som var felet. Eller så sov den gott inlindad i mina fettvalkar:-))

    SvaraRadera
  2. Nej, dyra saker från hipphoppa sportaffärer det tror inte jag på. Det måste ha vart det som var felet. =/
    Jag har också tittat på stegräknare förr men har tyckt att det har vart för dyrt och inte värt pengarna. Men så när jag ramlade över den här på apoteket så tyckte jag det var överkomligt. =))

    Apoteket hade ju en lyxvariant också med fler funktioner för 198:-, men jag behöver inte ha kaloriomvandlare och sådant utan är bara intresserad av själva stegräkningen =o))

    Johan tyckte vi skulle sätta en på hundarna också och se hur många steg dom tar på en dag, fast dom har ju fyra ben och tar dubbelt så många steg som vi gör... =o

    SvaraRadera