""Intro -
Ännu en dag i paradiset.
Man vaknar med blodsockret nere i fotknölarna och vill aldrig lämna sängen. Men hur skulle det se ut om jag, Sally Santesson, uteblev från vardagslunken? Lite gråare........lite futtigare.
Slut -
Hur skulle det se ut om alla människor lyckades hela tiden?
Utan sådana som mig skulle världen inte gå framåt.
Jag bjuder på det här så den grå massan slipper göra mina hjältemodiga misstag.
Det gäller att fortsätta kampen mot bakåtsträvarna.
Och som vi alla vet.....Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke.""
Hon är fullständigt i avsaknad av vett och etikett, klädsmak, frisyr och ja allt..... och så slår hon alltid vad med sin jobbarkompis på biblioteket, vad som hon oftast inte ror iland. Hennes filosoferande gör mig alltid på gott humör. Hon kommer alltid försent till jobbet och hennes favoritlektyr är Grottbjörnens folk, Bamse och Greven av Monte Christo.
Jag till och med köpte hela serien på DVD i höstas eftersom jag absolut måste ha den hemma, så jag har fått många goda skratt sedan dess.
Kommer du fortfarande inte ihåg henne, eller vill du bara fräscha upp minnet och se henne i en liten snutt. Håll till godo ;o))
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar