Jag blir så trött på det här klimatet, det var ju just därför jag ville flytta, och nu är det bäst att de ekonomiska tiderna vänder efter nyår, för flyttar gör vi fortast möjligt.
Visst jag tycker också det är skönt med minusgrader och snö och rena hundar. Men problemet är ju att det regnat och regnat och regnat floder innan kylan kom. Så det som händer är att allt vatten fryser till is och så lägger sig pudersnön uppe på isen.
När hundarna far iväg över de synbart snötäckta fälten så kommer de inte långt innan de far omkull på en snötäckt isfläck. Man är livrädd att de skall skada sig allvarligt. Tack och lov har det gått bra hittills, men hur länge???
Nej, jag avskyr den här perioden mellan november och mars =o(
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar