Och utan kattmat skulle hon inte äta en smula ens en gång.
Ändå har det ju bara gått 2 veckor sedan parningen, det är lite tidigt för att börja må illa tycker jag. Men det kanske är ännu ett positivt tecken trots allt, hon spyr ju aldrig annars, och så tre dar i rad. Både dräktighetsflytning och illamående, ingetdera hade hon ju förra gången. Fast å andra sidan är det ytterst få av mina andra tikar som blir illamående under dräktigheten. Det hör mer till undantagen. Så det kanske trots allt är en slump.
Skall gå och mata dem nu så får vi se om hon äter ikväll eller om hon fortsätter att kinka med maten. I övrigt är hon som vanligt, förutom att hon sover mer och helst vill krypa in i en bur och rulla ihop sig längst in. Alla mattor, filtar och madrasser river hon ut ur buren, hon vill uppenbarligen inte ha en massa "lull lull" runt sig som vi tycker verkar mysigare.
Vi får bara fortsätta och vänta några veckor till innan vi vet något alls.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar