Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

oktober 13, 2008

Framgångar i Sundsvall

Helt otroligt, vilken helg.
Hemma igen trötta, rent av utmattade, men så nöjda och glada.
Steffie BIR och BIM-valp och BIS-2 valp i finalen, Myran reserv bästa tik x 2 i hård konkurrens från unghundsklassen, Joey 2:a bästa hane med cert, cacib och championat, och Hexan BIM samt BIR x 2 och dessutom gruppvinst i finalen, och i tillägg var vi 5:e bästa uppfödargrupp i hård konkurrens på kennelklubbens utställning på lördagen.  Vi är så glada.

Grattis ALLA som haft framgångar, Cup-finalisterna och alla andra, tack allihop som jag inte hunnit tacka extra på plats för all hjälp med visning av hundar och hämta det ena och det andra.
Vi skulle aldrig ha klarat oss utan er hjälp. Och framför allt tack för en underbar helg med massor av skratt och gemenskap. Och sist men inte minst, tack till alla som jobbade och slet hårt med utställningen hela helgen för alla oss andra. 

Nu är det bara att packa om resväskan och fortsätta ner till Danmark, lyckligtvis har vi haft tillgång till hanhundar hela resan och Hexan är ännu inte riktigt klar att paras, egentligen tippar jag att onsdag nog är lagom, men jag åker ner så tidigt jag nu hinner komma iväg. 
Skönt i alla fall att vi slapp åka förra onsdagen innan Sundsvall, jag var riktigt orolig ett tag. I normala fall brukar ingen planering i förväg klaffa så här bra, alltså räknar man kallt med att allt skall krocka och planerar för det.  Men den här gången hade vi för en gångs skull Murphy på vår sida.

En längre redogörelse för hela helgen kommer senare.

PS.  För er som tror att en liten blogg innebär timmesvis vid datorn kan jag upplysa om att detta inlägg tog 6,5 minut att skriva. Läs inte här om det stör er så förbannat, det är tyvärr det enda råd jag kan ge er. DS

2 kommentarer:

  1. Grattis!!!!!
    Är så glad för din och dina fina hundars framgångar, hoppas Sluggo får vara med och slåss om certen i framtiden/ STOR kram från Helen & Sluggo

    SvaraRadera
  2. Tack vad du är go Helen :o))
    Ja, nästa år hoppas jag att Sluggo skall lyckas samla ihop sina cert, vi skall åtminstone jobba på det ;o)
    Kramar till er alla och Sluggo.

    SvaraRadera