Visserligen tror jag nog inte att det jag skrivit kommer att göra någon skillnad egentligen, för jag har väldigt svårt att se "guvernören" som något annat än sin skådespelarroll. Och mindre som en ansvarskännande, respektabel guvernör. (Förlåt) Och än mindre tror jag han läser sin email själv eller ens får kännedom om mitt lilla mail, men man vet ju aldrig. Och för det tredje gillar jag inte mr guvernör och jag tror inte att han vågar ha någon avvikande åsikt eller att han har någon ryggrad, allt rör sig om politik och omval och inte om rättigheter, etik eller moral.
Varför det då undrar ni säkert, att jag skrivit alltså, och tror att det verkligen har slagit runt nu.
Men anledningen är enkel, jag har helt enkelt skrivit och bett att Annika Östberg skall tillåtas att komma hem till Sverige.
Ni kanske kommer ihåg historien om kvinnan som dömdes för det mord henne pojkvän begick för 27 år sedan? Läs mer om Annika på hemsidan Annika Deasy homepage. Nu på torsdag skall hennes fall upp igen och jag håller tummarna att en av de saker jag gått och grubblat över skall klaras upp. Gör som jag, ta 5 minuter av din tid och kopiera brevet som finns på hemsidan och skicka till myndigheter och guvernören, om du liksom jag förstås känner att Annika fått betala långt mer än hon förtjänat för sin dumhet som ung.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar