Dessutom går det ut på att man äter jämt när man är hungrig och låter bli när man inte är hungrig. Passar mig utmärkt.
Började lite löst igår med köttfärsbiffar med lök och goda kryddor i gräddsås + sallad. Hur gott som helst. Klättrade lite på väggarna av sockerbristen, aning huvudvärk. Åt lite som jag inte fick men det var ju en mjukstart.
Lite ost, tomater, rå blomkål och te till frukost idag. Otroligt god chili till middag, kryddad med spiskummin, massor av paprika och vitlök och bönor i. Fuskad och åt en ytterst liten bit baguette men imorgon är det helt slut på bröd som mat. Creme fraiche och persilja till också.
Rensade kylskåpet och frysen idag, handlade in rätt sorters mat till nya livet, inga fler transfetter och halvfabrikat.
Imorgon börjar dagen med Bollnäsfil, färsk frukt (hallon, blåbär, mango, melon och banan) samt en näve cashewnötter, osaltade förstås.
Till middag kycklinggryta med grönsaker (broccoli, blomkål, lök, paprika) och grädde kryddat med sambal oelek, vitlök och lite curry förstås. Lite sallad och mozarellaost som tillbehör.
Ser nästan fram emot morgondagen, känns faktiskt som om jag fått massor med energi idag då jag kört diskmaskinen två gånger, två maskiner tvätt, samt städat kylen, räknat prisrosetter och gjort iordning en komplett lista i excel, fixat alla papper och paket som var tvunget att skickas idag. Ett antal problemlösningar per telefon.
Och ikväll upptäckte vi att hundmaten var slut så vi åkte in och handlade ännu en gång inklusive sånt vi glömt första gången, så vi har varit supereffektiva idag. Nu har jag uppdateringen av SNK's hemsida som jag inte hann med igår helt enkelt, det måste jag göra innan jag kan sova lite.
Imorgon blir det också en hektisk dag då Sluggo och Olympia skall badas, jag skall rensa ur och omorganisera hallgarderoberna, tvätta lite fler maskiner (hundhanddukar den här gången), ut på långtur i skogen med åtminstone 3 av hundarna, får fundera på hur jag kan lösa det pusslandet, eftersom jag också upptäckte idag att jag har 4 löptikar samtidigt, alla utom Hexan löper. Så nu måste jag också bestämma mig för om jag skall para om Olympia eller inte.
Två kullar samtidigt över jul och in i februari/mars. Men jag gör nog det. Cruise åker ju hem till USA igen och det här är en "once in a lifetime" möjlighet. Dessutom börjar vi få en del förfrågningar på den kullen också trots att jag inte ens gått ut med den ännu. Så åtminstone två av dem är isåfall sålda redan.
Hur jag skall lyckas få till allt detta utan att det krockar med Kongsvinger och Sundsvall, det vete gudarna =o/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar