Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

september 14, 2008

Hundens dag

Sedan har vi också hunnit med att vara med i rasparaden på "Hundens dag" ute på Ekeberga idag,lördag 13 september, jättekul att träffa alla "gamla" hundkändisar igen.  Fast segt var det imorse när man skulle kliva upp tidigt för att hinna göra rent Hexan o Myran från allt bentugg och lukt innan vi åkte för att vara med i paraden.  Kom ju inte i säng förrän vid 04.00 i morse eftersom vi fick skjutsa mamma och Jan-Inge till Arlanda bussen som gick 03.15.  För när Eva ringde och frågade om vi kunde vara med i paraden på lördag förmiddag så hade ju jag inte en tanke på att jag skulle skjutsa mamma på natten innan.  Men jag är ju alltid lika hopplöst glömsk.  Och mamma är ju lika hopplös som vanligt också, i vanlig ordning tjatade hon i flera dagar om att vi inte fick försova oss, vi måste vara där senast 02.15 osv.  Och vad händer,  jo samma sak som alltid, vi står därutanför fem över två, halv tre har hon fortfarande inte kommit ner till bilen.  All packning är instuvad, Jan-Inge nervös travar upp och ner till tredje våningen och tjatar men först kvart i tre var vi på väg.  Fast vi hann ju i tid till bussen.  Men det är alltid samma sak, varför kan hon inte packa kvällen innan, göra klart allting redan då, så hon bara behöver bära ner väskorna och göra sig i ordning själv? Ja, det går nog inte att få henne att ändra sig det blir samma sak nästa gång igen.  

Jodå, för er som hört det förr, nu har dom åkt ner till radhuset i Marbella igen och kommer inte hem till Sverige förrän i början på december. Så där kommer de att kryssa runt på playan i sommarvärme medans vi drar runt i regn och rusk här hemma :o)))


Sandra och jag kom hem igen vid 1-tiden idag efter hundens dag-projektet och då slocknade jag och sov i några timmar, helt utmattad, innan det var dags att börja med den vanliga rutinen, matlagning, matning, rastning, mockning och telefonprat :o))) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar