Showing some of my photos, paintings and movies. Please respect copyright.
None of my work is allowed to use or share without my written permission. Thank you.

september 08, 2008

Försäkringar

Ett nödvändigt ont, känns det som, eftersom vi nästan aldrig haft en sjuk hund.  Fast i vintras när Blondie satte i sig allt te och kaffe som städfirman glömde kvar, då var jag ju glad att hon var försäkrad.  Hur som helst så har vi haft så mkt strul med IF, inte så att de vägrat betala, för det har dom gjort utan krångel. Men med antalet hundar och dragningar från konto, valpar mm.  Vi hade ju ett ombud tidigare men tyckte han var så svår att få tag på att vi valde att kontakta kundtjänst direkt.  Men då har vi pratat med olika människor varje gång och ingen vet vad den andra gjort.  Men idag pratade jag med dem igen och fick en privat handläggare direkt på kundtjänst som var jättegullig, så nu har hon rett ut allting.
Och det känns väldigt bra att kunna kontakta henne med allting direkt, med både privat telefonnummer och email.
Så nu har vi lagt över alla på en flockförsäkring istället, vilket blir tusentals kronor billigare om året och i månaden för den delen. Mellan 7 och 15 hundar kan man ha i flockförsäkringen. Den täcker då 60000:- i veterinärvård per år. Självrisken är på 4000:- och inga procent på summan. Livförsäkring ingår inte men kan tecknas separat på varje hund, avel och användbarhet likaså, tillägget för avel var 30:-/månad, så det kan vi överleva också.  Det känns helt otroligt, istället för 1800-2000:-/ månad kommer vi nu att betala lite över 400:- per månad för alla hundars försäkringar. 
Dessutom har jag ett direktombud att ringa så fort det är något, så idag är jag jättenöjd med IF och kan ju tipsa alla er som har mer än 7 hundar försäkrade att ringa dem och diskutera om deras flockförsäkring.  
Ett absolut måste är ju däremot att hundarna inte är för sjuka, då försäkringen endast täcker 60000 totalt på ett år.  Risken är ju att flera hundar blir sjuka eller skadar sig till belopp över den summan.  Fast det har aldrig hänt oss tidigare så jag tar alltså chansen. Vi har aldrig behövt göra en armbågsoperation, knäoperation eller någonting, de gånger det varit något så är det rena olyckshändelser.  Peppar, peppar kanske man bör säga så inte Murphy hittar på något nu.

Men det känns väldigt skönt att ha allting avklarat äntligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar