Och det känns väldigt bra att kunna kontakta henne med allting direkt, med både privat telefonnummer och email.
Så nu har vi lagt över alla på en flockförsäkring istället, vilket blir tusentals kronor billigare om året och i månaden för den delen. Mellan 7 och 15 hundar kan man ha i flockförsäkringen. Den täcker då 60000:- i veterinärvård per år. Självrisken är på 4000:- och inga procent på summan. Livförsäkring ingår inte men kan tecknas separat på varje hund, avel och användbarhet likaså, tillägget för avel var 30:-/månad, så det kan vi överleva också. Det känns helt otroligt, istället för 1800-2000:-/ månad kommer vi nu att betala lite över 400:- per månad för alla hundars försäkringar.
Dessutom har jag ett direktombud att ringa så fort det är något, så idag är jag jättenöjd med IF och kan ju tipsa alla er som har mer än 7 hundar försäkrade att ringa dem och diskutera om deras flockförsäkring.
Ett absolut måste är ju däremot att hundarna inte är för sjuka, då försäkringen endast täcker 60000 totalt på ett år. Risken är ju att flera hundar blir sjuka eller skadar sig till belopp över den summan. Fast det har aldrig hänt oss tidigare så jag tar alltså chansen. Vi har aldrig behövt göra en armbågsoperation, knäoperation eller någonting, de gånger det varit något så är det rena olyckshändelser. Peppar, peppar kanske man bör säga så inte Murphy hittar på något nu.
Men det känns väldigt skönt att ha allting avklarat äntligen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar