
Mitt i all stress med allt som skulle göras beslöt vi att ta med Sluggo och testa hans simförmåga och föremålsintresse i vatten. Anledningen var att en tidigare valpköpare, vattenintresserad var intresserad av Sluggo. Och det finns nog ingen annan plats på jorden jag hellre lät Sluggo flytta till. Då vet jag att han får ett härligt liv med en duktig matte.
Men jag vill ju inte lura på henne hund som kanske trots allt inte simmar och har de egenskaper jag tror att han har, alltså så var jag tvungen att testa honom, och nu kan jag med rent samvete säga att jag tror han har potential. Han som inte ens är särskilt föremålsintresserad på land, dök direkt på vattenapporten (flytleksaken) när han såg den i vattnet.
Det är ju härligt att se hundarna i sitt rätta element, och man får lite andrum och frisk luft. Kanske lite väl mycket friskluft idag, då det blåste storm nästan och vågorna var riktigt havslika för att vara i Mälaren. Men Sluggo gillade det och Sandra klev i med kläderna på, helt sanslös, men hävdade att det inte var särskilt kallt i vattnet. Vilket jag badkrukan inte trodde på riktigt. Skall åka ut igen nästa vecka och försöka få lite vattenträningsbilder i solsken också.
Flera av bilderna från idag finns i fotogalleriet på hemsidan.:) Dags att knoppa en stund och försöka se fram emot att den här slitsamma helgen snart är över. Måste ju upp tidigt imorgon och se om Royal fått svar från Posten om vart våra foderpriser befinner sig. :)
Att det alltid skall bli något kaos med allting.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar